esmaspäev, 27. aprill 2009

Massaaž


Kui laupäeva õhtul ei olnud veel jooksust mingeid erilisi märke,siis pühapäevane ärkamine oli pisut teistsugune.Tundsin parema jala põlveõndlas valu,mis segas trepist käimist.Reiepealne lihas oli õige pisut valulik,aga võrreldes parema jala põlveõndla valuga oli see marginaalne.Geelitasin oma jalad peale jooksu ka kohe ICE POWER külmageeliga sisse,aga mingi häda on ikka sees.

Õnneks sain massöörile kohe aja ning ainuke lootus oli tema peal.
Kristi piinas ja väänas mind terve tunni,kohati olin sunnitud valukarjed tegema,aga tunda oli et läheb paremaks ja see sundis mind kannatama.Nagu ikka on igal asjal hea ja halb külg.Hea uudis on see,et mu põlved on täitsa korras,see mis põlveõndlasse valu teeb on tegelikult sügaval tuhara sees olev nn "pirnlihas".See on kiiruse lihas,ehk siis on selgeks saanud ka minu häda põhjus.Sellel aastal olen palju pööranud tähelepanu kiirendustele ja mäkkejooksule,seetõttu on lihas palju koormust saanud ja ma ei ole seda ilmselt saanud korralikult venitada peale trenne.Nüüd siis määras massöör Kristi mulle mitu seanssi massaaž ja spetsiaalseid venitusharjutusi,magneesiumi söön ma juba nii ehk nii.

Õnneks on ettevalmistus ja kiirendused peaaegu et lõppenud (on jäänud veel selle nädala 30min tempo jooksu ja järgmisel nädalal 4x400m)ja nii suudan ma oma kanni ehk õigeks ajaks ka korda saada.Äärmisel juhul pidi selle pinge kannikast ka süstiga välja saama :),loodan et saan ilma hakkama.Seniks aga lõbusat treenimist.Ilmselt läheme sõpradega maratoni tempos trenni asemel Viljandi Järvejooksule.Ma usun et maratoniks peaks ikka ära taastuma kui päris maksimumi põrutama ei lähe või mis???

3 kommentaari:

Kidra ütles ...

no maratoni seisukohast (arvan isiklikult) võite Viljandis see 12 km ka täiega põrutada, sest taastute 10 päevaga sellest kindlasti ära - lühike ja kiire jooks (sinna alla tunni aja kanti tõsist pingutust maastikul), 10 päeva enne maratoni, on pigem kasulik kui kahjulik (kui just ennast ebatasasel maal kiirusega kuidagi ära ei vigasta ega vääna). Olete ju ettevalmistuse käigus ikka pikemajaliste, aga samas mitte nii kiirete jooksudega kohohanenud. Ka taastumisega.

Panen seal ka see aasta siis esimest korda jala jooksuks joonele :)

Anonüümne ütles ...

Arvan ka, et 10 päeva enne maratoni võib isegi 12km täistempos kasulikult mõjuda. Ainus oht on seal järve tagusel ebatasasel pinnasel midagi välja väänata.
Minul oli ja on endiselt enne maratoni selline plaan:

25 .aprill Kõrvemaa 16km täiega ( tehtud ja päris hea ajaga)
1.mai siis Viljandi 12km täiega ja
9.mai (või oli see 10.mai) Tartu 23km jooks

17. mai Riia maraton......mul kogemused näidanud, et mul vaja enne maratoni tugevaid võistlusi, et võistluskiiruste ja kannatamisega harjuda. Nii tihedalt ma teistele ei julge soovitada, a üks kiire võistlus 10 päeva enne on piisav taastumiseks.

Careras ütles ...

Tänud soovituste ja nõuannete eest.

PS

to Anonüümne,mis aega Riias püüdma lähed?